donderdag 2 mei 2013

Power


Op een of andere manier heb ik energie om door te gaan. Als ik realistisch nadenk, dan zit het op dit moment niet mee, het is bloedheet, temperatuur buiten is zo rond de 40 graden. Laatst toen ik Thomas op moest halen van de bus, heb ik even 5 minuten onder een klein boompje in de schaduw gestaan, ik voel dan het zweet in straaltjes langs mijn lijf lopen. Deze temperatuur zorgt ervoor dat velen de airco extra aanzetten met als gevolg dat het elektriciteitsnet met zeer grote regelmaat uitvalt. Nou hebben we een prachtige power back-up naast het huis, maar daar zitten de airco's' niet op. Logisch want anders is die accu zo leeg.
Al die power dips hebben als gevolg gehad dat 1 van de stabalizers stuk is gegaan. De functie van de stabalizer is om de pieken in het net op te vangen, blijkbaar heeft het iets te veel gepiekt.
Ook de waterpomp doet het niet meer. Dus WC's door trekken en douchen is er even niet bij. Wonder boven wonder ben ik niet chagrijnig. Ik ben blij dat de buurman aanbood dat hij onze watertank op het dak weer even bij gaat vullen zodat ik me morgen ochtend kan douchen.
Ik heb gisterenavond lekker badminton zitten spelen met een paar buren, ze waren veel beter dan ik. Ik was iedere keer blij dat ik hem raakte met als gevolg een makkelijke smash optie voor hen. Toch kijk ik er met veel plezier op terug. Vanochtend hardgelopen, na een nacht met weinig slaap. Ik heb best een nette tijd gelopen, 8 keer 2 minuten zo rond de 15 km per uur met 1 minuut rust.
Ik weet niet waar ik de power vandaan haal, maar ik voel me sterk, in tegenstelling tot de power uit het stopcontact.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten