zaterdag 19 november 2011

Ik voel me zo dom

Ik heb zo af en toe het gevoel van ben ik nou zo efficient, of jullie zo omslachtig. Ik heb vanavond geprobeerd te internet bankieren. Nou heeft het enige moeite gekost om mijn geld hier op de rekening te krijgen. Ik had de SWIFT code van Pune gebruikt, dit was fout, het moest de SWIFT code van Mumbai zijn, terwijl we het account hebben geopend in Pune. Als je dat aan een Indier vertelt dan vindt hij dit logisch. Nou heb ik eindelijk wat geld op mijn rekening en dacht ik "laat ik mijn betalingsachterstand wegwerken". Dus vol enthousiasme stort ik me op het Internet bankieren. Heb ik alle gegevens ingevuld, druk ik op next voor de vervolg actie. Komt de site terug met de melding dat ik mijn mobiel moet registreren. En dit registreren kan alleen persoonlijk bij de bank, met al je originele papieren. Het erge is dat ik mijn mobiele nummer al op een aantal formulieren heb ingevuld bij de aanvraag van het account. En men heeft dit al drie keer gecontroleerd. Ik zie er nu al weer tegen op hoe vaak ik terug gestuurd ga worden omdat ik een formulier ben vergeten. En als je dit aan een Indier vertelt dan vindt hij het volkomen logisch dat al deze handelingen moeten worden verricht.
Ik voel me dan zo dom. Het is net of ik de enige ben die het niet begrijpt.
Het wordt leuk op mijn werk om ze aan het verstand te peuteren dat het ook efficienter kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten