vrijdag 8 juni 2012

kantine

Als ik ga lunchen op het werk dan moet ik de volgende stappen ondernemen.
Stap 1
In de rij voor een bonnetje met je bestelling en afrekenen natuurlijk. Terwijl je in de rij staat kun je het uitgebreide bord bestuderen om iets te kiezen. Eten is erg voordelig, voor 43 Rupee heb je een volledige warme maaltijd

chapati

  , rijst, curry sausje, warme groente, rauwkost, een paar chips en een toetje. Dit is ongeveer 65 eurocent. Het uitspreken van de bestelling doe ik blijkbaar onduidelijk, ik moet iedere dag mijn bestelling herhalen, gelukkig heb ik nog niet dat Indiase accent wat iedereen begrijpt.
Stap 2
In de rij staan om je bonnetje voor een maaltijd te verwisselen. Doorgaans gaat dit vrij snel, als is voorbereid en men schept het op met zo'n grote plets, ziet er erg onsmakelijk uit.
Stap 3
Een lepel pakken uit de voorraad bak

Helaas is deze bak meestal leeg, vandaag was hier geen rij maar met regelmaat staat er een groep mensen te wachten op een lepel. Als de lepel voorraad dan wordt aangevuld dan moet je snel zijn anders is de bak weer leeg. Dit is best lastig met een bord met eten in je hand. Daarom doe ik stap 3 meestal als eerste, echter als de bak leeg is ga ik door en doe ik het in de volgorde zoals aangegeven. Ik dit wel eens ter sprake gebracht, iedereen ziet het logistieke probleem van de lepels, men concludeert dat er wellicht iemand heeft bezuinigd op het aantal lepels, of men ook nadenkt hoeveel het kost dat iedereen iedere dag 5 minuten staat te wachten verteld het verhaal niet.

Stap 4
Lekker eten

Stap 5
Je bordje opruimen

Stap 6 
Je handen wassen, en je tanden poetsen met je vinger (tandenpoetsen sla ik over)

Stap 7
Sla ik altijd over, maar men drinkt dan een glaasje water. Ik vertrouw het water niet zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten