zaterdag 12 oktober 2013

Rek oefeningen

Ik begon vanmorgen met de warming up bij ons huis, ik was klaar met warm-lopen bij de gate. Tijd om een paar rek oefeningen te doen. Ieder van jullie kan wellicht het beeld oproepen van een hardloper die zijn kuiten oprekt door voorover tegen iets aan te leunen. Meestal leun ik nergens tegen aan, je hebt eigenlijk die steun helemaal niet nodig. Het gaat erom dat je kuit wordt opgerekt. Ik keek even rond naar een paal, ik zag een mooi nieuw paaltje. Ik dacht nog deze is veilig, geen elektriciteit kabels, steeds komt het verhaal van mijn buurman Reinhard naar voren; een hardlopende collega is overleden nadat hij tegen een bushokje aanleunde dat onder stroom stond.  Enfin ik had het paaltje goed gekeurd en begon te rekken, prrrrt, prrrt, ik dacht die bewaker fluit tegen een brommer die aan de verkeerde kant van het paaltje langs rijdt of zo. Maar nee een paar seconden later stond hij naast me, of ik het paaltje wilde laten staan, wellicht dat de betonnen fundering zou barsten.
Ik heb maar vriendelijk tegen hem gedaan en mijn rekoefeningen op de oude manier voortgezet. Daarna lekker gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten