zaterdag 26 oktober 2013

Aftellen

Het aftellen is begonnen, we zijn deze week in Bahrein geweest. In Bahrein hebben we een huis gezocht en gevonden en we hebben een school gevonden voor Thomas en Anne-Marie. Blij dat het rond is, het was wel een emotionele tegenslag op de tweede dag in Bahrein toen we te horen kregen via een mailtje dat Thomas niet was aangenomen op de St. Christofer school. Het emailtje gaf niet zoveel uitleg en er werd aangegeven dat ze aanraden om buiten schools hem bij te spijkeren. Tja ik denk nu aan het boekje dat op mijn nachtkastje ligt: "spinsels in je hoofd beren op je weg". Dit is vaak zo als het onduidelijk is en je even niet weet hoe je verder moet. De volgende ochtend zijn we naar de school toegegaan en om uitleg gevraagd, het blijkt dat deze school geen enkele ondersteuning geeft in extra engels. Dus ze nemen alleen kinderen aan die een engels niveau hebben wat gelijk is aan een gemiddeld engels sprekend kind wat engels als moeder taal heeft. Tja dan begrijp je beter dat Thomas dat nog niet heeft bereikt in de afgelopen 2 jaar. Ze gaf aan dat er een school is voor dit soort gevallen. We zijn gaan kijken en vonden een school welke in een huis is gevestigd. Een klas in de woonkamer een ander in de slaapkamer etc. Zag er erg knus en kneuterig uit en de mevrouw die ons rond leidde was heel erg aardig. We denken dat Thomas wel op zijn plek is en de mevrouw gaf aan dat ze denkt dat ze Thomas zijn Engels in een half jaar dusdanig kan bijspijkeren dat hij dan wel een toelating test kan halen. Arme kind al die toelating testen terwijl je nog maar 10 bent.
Anne-Marie is wel aangenomen op St Christofer met als voorwaarde dat ze op 10 November begint. Oorspronkelijk eisten ze 3 November maar na een kleine overtuigende speech heeft men het uitgesteld naar 10 November. Dat betekend dus dat we India verlaten in 2 weken, waw dan komt het opeens wel heel dicht bij. Het begint te kriebelen wat je opeens allemaal moet doen en je wil nog op een leuke manier even dag zeggen tegen heel veel mensen. Wellicht blijf ik nog iets langer, mijn visum voor Saoedi is nog steeds niet rond, sterker nog ik heb nog geen enkel document uit Saoedi gezien. Gerlinde en Kids kunnen de eerste tijd op toeristen visum in Bahrein verblijven. En je raadt het nooit, ik stuur een mailtje naar HR op mijn werk wat ik moet doen om het formeel op kantoor af te ronden. Krijg ik antwoord, hier kom ik nog op terug maar er is nog tijd zat maak je geen zorgen. Tja ZEN ik heb het nog steeds niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten