maandag 7 oktober 2013

Run Beyond Yourself 2

Gisterochtend was het zover. De dag van de wedstrijd, ik heb afgelopen 6 weken naar dit event toegewerkt. Het was algemeen gekend dat ik in gedachten had om een snelle tijd neer te zetten. Zaterdagavond hadden we nog een feestje bij Annette en Reinhard. Ik heb de alcohol laten staan na het welkom glaasje champagne.
Het eten was erg lekker, echter niet de pasta, waar iedereen het altijd over heeft. Nou had ik slechts 10 km op het programma, dus een enorme hoeveelheid colidraten is niet nodig. Ik ben om kwart over elf naar huis gegaan. De volgende ochtend stond de wekker om kwart over vijf. Op de fiets naar BMCC ground, de heuvels voelden al pittig, en dan te denken dat ik daar straks full speed over heen wil rennen.

Mijn plan was een split level te lopen, relatief rustig begin en de tweede helft de winst te pakken. De heuvels op niet al te veel energie te verspillen en het tijdverslies bergafwaards weer goed te maken. Ik heb de wedstrijd volgens mijn plan gelopen. Ik kwam moe over de finish maar niet totaal uitgeput. Mijn hartslag was hoger dan in de training de laatste tijd. Kortom een wel hebalanceerde race gelopen.

Eind tijd was 45 min en 36 seconden. Dit is ongeveer wat ik verwacht had, je hoopt natuurlijk altijd op meer. Over de afgelopen jaren heb ik slechts 2 keer harder gelopen. 2009 dam tot dam race en een training een paar jaar geleden in de bossen bij Bussum. Als het vlak was geweest had ik wellicht ook deze twee kunnen verslaan.

In de overall einduitslag ben ik 7e geworden van de 800 deelnemers, en ik ben 1e geworden van de 40 plussers. Ik moest op het podium komen en kreeg als prijs een paar hardloopschoenen. Geweldig maar van de andere kant denk je er zijn zoveel mensen die die schoenen beter kunnen gebruiken dan ik. Wel mooi er komen vele mensen op het podium, maar toen ik daar stond was er een groot gejuich, dit is de mooiste waardering die je kunt krijgen. Jammer dat ik deze vrienden binnenkort achter moet laten.

Na de wedstrijd op de fiets naar huis, kom nog wat hardlopers tegen, er is er zelfs 1 die me laat stoppen om me te feliciteren en te vragen hoe met onze groep mee te kunnen lopen. Een motor fiets die al pratend een kilometer naast me blijft rijden.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten