vrijdag 9 september 2011

Gevaren driehoek

Zo af en toe valt je iets op waarvan je denkt "OK, zo kan het ook".
Als je in Nederland pech hebt dan ben je verplicht om 30 meter achter je auto een gevaren driehoek neer te zetten. In India heb ik nog geen gevaren driehoek op de weg zien staan. Toch hebben auto's zo af en toe pech. Of ze staan midden op de weg stil om te dienen als afzetting voor een feest o.i.d.. Gisteravond zag ik zo'n auto midden op een kruispunt stil staan. De auto was herkenbaar aan een paar takjes groen die er op gestoken waren. Als gevaren driehoek was er een rijtje met stenen om de auto gelegd. Andere auto's reden er langs alle kanten omheen. Een paar dagen geleden zag ik een auto aan de kant van de weg staan met een rijtje stenen er omheen. Ik dacht in eerste instantie dat de auto niet verder kon omdat er stenen op de weg lagen. Later realiseerde ik me dat dit wordt gebruikt om de weg af te zetten. Hetzelfde zie je als mensen ergens een boom willen beschermen of als men hun eigen verkoop hutje langs de kant van de weg wil beschermen. Er wordt dan een rijtje met stenen op de weg gelegd. Soms verschijnt dit van de een op de andere dag. Daar waar je gisteren nog met volle snelheid over de boomwortels scheurt ligt de volgende dag een akelige rij met stenen.
Ik zal vandaag of morgen een foto proberen te maken en toevoegen aan dit blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten