zaterdag 3 september 2011

tamhini ghat

Een paar dagen geleden hadden we bedacht dat we vandaag naar Tamhini ghat's zouden gaan. Een collega van me had dit aangeraden. Het is daar prachtig in de monsoon. We zaten nog maar net in de auto of het begon te regenen en even later nog harder te regenen. Toen we door de wijk Kothrud reden richting het westen begon ik te twijfelen of het wel een goed idee was om met dit weer erop uit te trekken. De kant van de weg leeg wel een rivier en even later stroomde het water met grote hoeveelheden over de weg. Buiten Pune reden we door de rijstvelden, prachtig, nog steeds regen. Het water gutste overal langs. We kwamen bij de Mulshi Dam aan, we reden er per ongeluk voorbij. Santosh (onze chauffeur ) keerde en we gingen een klein weggetje in. Er hing een tak over weg, ik stapte uit om hem opzij te duwen, zonder goed te kijken duwde ik tegen de tak. Mijn hand zat vol met stekels, ik heb zelden een tak met zoveel doorns gezien. We zijn maar weer omgekeerd en de dam maar gelaten. Santosh vertelde dat er tijgers apen en slangen zaten, ik dacht ach die paar stekeltjes vallen best mee. Daarna kwamen we bij een prachtig plekje, het was een soort kom van bergen met rondom watervallen. In de stromende regen zijn we er even uit geweest en ondanks een paraplu waren we door en door nat toen we terug waren bij de auto. Op de terug weg had Santosh een short cut bedacht. Het was een klein weggetje dat ons langs mooie plekjes leidt. Het water stroomde met regelmaat over de weg. Santosh reed steeds vol zelfvertrouwen door de beekjes. Ik dacht: "de jeep safari van een paar jaar geleden is er niets bij", en dat in een gewone personen auto. Toen stonden er jongens en mannen langs de weg en zeiden dat we niet verder konden. Santosh heeft een zeker ego en reed door. Zo af en toe even wachten, maar zodra hij zag dat het water bij de mensen nog onder de knieen was reed hij door. Maar je raadt het al de mensen hadden ons niet voor niets gewaarschuwd. We zagen mensen over de weg lopen die tot hun heupen in het water stonden. Santosh gaf het op, we hebben nogmaals alle rivieren genomen. In Pune aangekomen zagen we dat ook daar het water was gestegen. En de rivier niet al te ver van ons hotel was 2 a 3 meter hoger dan normaal.



Waw wat een avontuur, en ik heb genoten.

Een van de laatste overstroming zie we nog hebben genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten