dinsdag 5 februari 2013

Internet

Met enige regelmaat hoor je vrienden in Pune klagen over een haperende internet verbinding. Wij hebben hier bijna nooit last van. Als het internet niet werkt komt het meestal omdat onze schoonmaakster met de stofzuiger achter een kabeltje is blijven hangen. Afgelopen weekend was ik dit zo zat dat ik onder ons bed ben gekropen en alles met duck tape heb vast gemaakt.
Gisteren belde Gerlinde me op het internet doet het niet, wat moet ik doen. Ze was ten einde raad het was de laatste dag dat Thomas zijn cito toets kon inleveren. We proberen zijn Nederlands op pijl te houden met een internetschool. Ik kon Gerlinde niet helpen, zodra ik thuis was ben ik onder het bed gekropen, kabeltjes zaten nog goed vast, duck tape heeft gewerkt. Toen maar een diagnostic los gelaten op het modem, hij gaf aan dat de verbinding met het telefoon netwerk goed was maar dat de internet provider niet reageerde. Tja hier kun je dus niets aan doen. Nou ik heb de hulp lijn van BSNL gebeld maar die namen niet op. Vervelend, ik had ook nog een vergadering waarvoor ik internet nodig had. Die heb ik maar afgezegd. Na een paar uur toen Thomas lag te slapen deed het internet het weer. Pfff wat ben je dan afhankelijk, en dan uitgerekend op zo'n moment. Vanochtend is thomas gelijk met mij opgestaan, om 6 uur, ik een rondje rennen, Gerlinde en Thomas de cito toets afmaken. Ik heb wel respect voor het mannetje dat hij dit zonder klagen gewoon doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten