maandag 29 april 2013

Numbers in India

Bij Honeywell hebben onze producten een versie nummer. Toen ik in dienst trad was er R220, daarna kwam  R230, R300, R310, R320 etc. Het nummer gaat met tientallen omhoog. We hebben nu een ander product, de huidige versie is R410, de nieuwe versie wordt niet R420 maar R430. De reden is dat 420 een bijzonder nummer is in India, en development engineering heeft nadrukkelijk gevraagd dit nummer over te slaan. Niet te geloven zo'n bijgeloof van een stelletje techneuten.
Op wikipedia vond ik:
Section 420[1] of the Indian Penal Code covers offences relating to cheating and dishonestly inducing delivery of property, and leads to punishments of fines and/or jail terms of up to 7 years.
The term "420" is used in India to refer to a confidence trickster.
confidence trick (synonyms include confidence scheme and scam) is an attempt to defraud a person or group after first gaining their confidence. Aconfidence artist (or con artist) is an individual, operating alone or in concert with others, who exploits characteristics of the human psyche such asdishonestyhonestyvanitycompassioncredulityirresponsibilitynaïveté, or greed.

Vandaag zat ik met Santosh in de auto, zegt hij opeens toetoetoetoe, ik dacht dat hij de claxon niet kon vinden, later bleek dat hij een nummerplaat met vier tweeen zag. Ik begreep van iemand dat 2 een speciaal getal is in India.

Toen ik dit op Internet probeerde op te zoeken kwam ik op een site voor nummerologie. Je geboorte datum bepaald je karakter en je levensloop. Wel handig hoef je je daar in ieder geval geen zorgen om te maken.
Na wat rekenen kwam ik op:
Guus 7 = peaceful and affectionate soul, and by nature rather reserved and analytical
Gerlinde is ook een 7
Anne-Marie 2 = extremely sensitive people

Ik herken hier wel iets in, wie weet. Voor meer info zie.
http://www.thisismyindia.com/numerology/index.html 

Als je niet van rekenen houdt kun je ook deze site gebruiken die het voor je uitrekend.
http://www.lifepathnumber.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten