vrijdag 26 april 2013

Weekje Nederland

Het was een druk weekje in Nederland. Donderdag kreeg ik het bericht dat mijn moeder was overleden. We hadden op vrijdag een vlucht naar Nederland geboekt. Thuis deed het internet het niet, ik had de vlucht op kantoor geboekt. Ik zat hopeloos te twijvelen, zo snel mogelijk naar NL, of toch een paar dagen wachten. In al deze verwarring had ik een vlucht geboekt voor vrijdag met twee tussenstops, Pune- Frankfurt-Hamburg-Amsterdam en dan met de auto naar Beerze. Achteraf was dit niet zo practisch en duurde de reis lang. Op zaterdag zijn we naar mijn moeder gegaan om afscheid te nemen. Op zondag zijn we naar Oosterbeek gereden, best lekker om met je zus te kunnen praten en de begravenis nog een keer door te spreken. Maandag zijn we naar Meppel gereden voor de crematie. Na afloop hebben we nog even afgesproken en wat gedronken met neven, nichten ooms en tantes. Dit was best gezellig je spreekt ze ook nauwelijks en dan zijn dit de gelegen heden om weer even bij te praten. Na afloop nog even naar oom Jaap, we kregen het over de stamboom en hij had ook iets moois gemaakt. De kinderen kregen veel chocolade, dit zullen ze wel niet snel vergeten. Daarna was het tijd om de kamer van mijn moeder leeg te ruimen. Dit was zo klaar omdat ze er minder dan een week had gewoond. Auto was vol geladen en we zijn weer naar Oosterbeek gereden. s'Avonds sloeg de vermoeidheid toe en zijn we vroeg gaan slapen. Het eerste wat Gerlinde tegen me zei de volgende morgen was dat Roos een baby had gekregen. Na het ontbijt zijn we naar Beerze gereden om Roos en Otte te bewonderen. Een pracht baby en een trotse verse pa en ma. Ook Opa en Oma waren helemaal opgewonden. Na een paar uur zijn we weer terug gegaan naar Oosterbeek.
Thomas had van Oma een badminton set gekregen, we hebben iedere dag minstens een uur in de tuin staan spelen. Dan kun je van een geslaagd cadeau spreken. Lekker om buiten te zijn en niet direct compleet nat te zijn van het zweet. Woensdag was het tijd voor ontspanning, ik ben met Thomas naar het openlucht museum geweest, Gerlinde naar de kapper en Bart en Anne-Marie hebben zitten leren. Thomas was zo enthausiast over het openlucht museum, we moesten alle boerderijen en molens van binnen en buiten bekijken. Wat het natuurlijk ook extra leuk maakt is de kaas soufle en kroketten, want die hebben we in Pune niet.
Donderdag ben ik naar kantoor in Amsterdam geweest, erg nuttig om eens even face-to-face te praten met je collega's. Ik heb Gerlinde in de kids in Bussum achtergelaten waar eenieder een vriend(innet)je heeft bezocht. s'Avond naar Beerze gereden om nog 1 keer Roos/Freek/Otte / Opa en Oma te begroeten. En vanonchtend was het vroeg op om hetzelfde retourtje te maken Beerze - Amsterdam - Hamburg - Frankfurt - Pune. Nu in Hamburg om een paar uur te wachten op de aansluting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten