zaterdag 7 september 2013

Alleen thuis

De meisjes zijn samen op pad. Thomas is aan het logeren. En dan ben je alleen thuis. Ik had nog een klus voor mijn werk die af moet. Vrijdag wilde het niet lukken op mijn werk. Ik werd om de haverklap afgeleid, en ik moest er echt even diep over nadenken. Maar na een nachtje slapen, had ik vanmorgen een idee en dat heb ik vanmiddag in een uurtje uitgewerkt. Ha dat is een lekker gevoel. En dan ben je alleen, ik heb de camera, verrekijker en een fles water gepakt en ben lekker gaan wandelen.

Het eerste wat me opviel waren 2 mannen die aan het grashakken waren. Dit zie je met regelmaat, ook een stukje verderop was een vrouw in haar tuin aan het gras hakken. Ik moest denken aan mijn vader die vroeger met een zeis aan het maaien was, die zeis was vlijm scherp en ik mocht als kind niet in de buurt komen. Als mijn vader een steentje raakte dan kwam er een Ahg geluid, hij pakte dan onmiddellijk de wetsteen om de braam te verwijderen en hem weer op scherpte te maken. Het gras werd prachtig gelijkmatig afgesneden en opzij gelegd op een soort rilletje. Het is in India wellicht onmogelijk om geen steen te raken. Maar een iets efficiƫntere manier om het gras te maaien moet toch mogelijk zijn, zeker tegenwoordig waar prachtige bosmaaiers bestaan welke maaien met een touwtje en dus geen last hebben van stenen. Bij deze mannen vliegen de plukken gras in het rond, en het duurt eeuwen voordat het gras is platgeslagen en daarna plukkerig is blijven staan.

 Iets verder een vogeltje

Yellow Eyed Babbler

Deze Baya weavers maken hele mooie nesten en deze zat zo mooi op de uitkijk.

Deze spotted breast vogeltjes zie ik de laatste tijd iedere keer, maar dit was wel een hele grote zwerm.

Dit vogeltje heeft een mooi staart, helaas lastig om scherp op de foto te zetten.


 Mooie vlinder, alleen als hij ging zitten was hij een beetje saai geel, ik heb lang gewacht tot ie zijn vleugels spreidde en bleef zitten.




 Groene stenen bij de steengroeve, vroeger was dit 1 van de plekken waar men stenen dolf voor sieraden.




Ik hier heerlijk even aan de rand van het water gezeten


Na de steengroeve heb ik nog een geocache gezocht en gevonden. Was weer een lastig plekje, de hint was onder stenen langs een pad. Er lag een oude muur van allemaal stenen, ik had het gevoel van een spelt in een hooiberg. Gelukkig tilde ik vrij snel de goede steen op om eronder te kijken, anders had ik het wellicht opgegeven.

Yellow Eyed Babbler

Yellow Eyed Babbler

Terug in de bewoonde wereld zag ik een groep vrouwen die ook even de natuur in waren geweest. Niet om zoals ik even te genieten van de omgeving, nee zij hadden een heuse taak, een Puja voorbereiden, ze hadden ieder een tas bij zich vol met diverse bladeren en takken. Leuk om te zien hoe ze de berm afstruinen en elkaar helpen om de juiste planten te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten