donderdag 26 september 2013

Ambassade

Iets langer dan een maand geleden ben ik begonnen om een reis naar Saoedi Arabie te regelen. Als eerste had ik een uitnodigingsbrief nodig. Dit had ik binnen twee dagen rond. Ik werd optimistisch, ik vroeg aan de traveldesk op mijn werk hoelang visa voor Saoedi duurt, men gaf aan 3 dagen maar omdat ik geen Indier ben is het wellicht veilig om 2 dagen speling te houden. Gerlinde en Anne-Marie hadden hun verjaardagen rond die tijd, dus ik nam nog wat extra marge en plande een reis. In totaal 11dagen vanaf het moment van plannen, ik dacht geen zorgen. Inmiddels weet ik dat je in India dit soort zaken bijna dagelijks moet blijven pushen. En dit deed ik, maar ondanks alles, kwam er twee maal een verzoek om meer papieren en je raad het al ik heb mijn reis moeten afzeggen. Gelukkig heeft Honeywell de mogelijkheid om dit vrijwel kostenloos te doen. Kost slechts wat administratie kosten. Daarna heb ik met iets lagere frequentie gevraagd waarom het nou niet afgerond werd. Beetje bij beetje, krijg je iedere keer iets meer informatie, soms wat onjuiste informatie. Het laatste wat ik heb gehoord dat men op de ambassade het personeel heeft vervangen. De nieuwe ploeg is niet in staat ook maar 1 Visum af te geven. Dit is trouwens een groot probleem op mijn werk omdat een groot deel van het werk in Saoedi wordt gedaan door Indiers. Na een maand begin je je ook zorgen te maken over je papieren, paspoort, residential permit en mijn HTS diploma waren ergens. Ik moet er toch niet aan denken dat dat kwijt raakt. Nou ben ik over het algemeen niet zo'n zenuwpees maar als je Indiase collega, zijn zorgen uitspreekt over zijn papieren die niet in zijn bezit zijn, dan begint er bij mij toch ook wel iets te kriebelen.
Gisteren verliep mijn uitnodigingsbrief, dit betekend dat je opnieuw kan beginnen. We hebben nu een reis naar Bagrein geregeld, we hebben een vergaderzaal geregeld en de Saoedi werknemers moeten nu maar naar Bahrein komen. Ik heb mijn papieren weer terug. Komt het toch nog goed.
Ik ben benieuwd, het is voor mij de eerste keer in Bahrein. Maandag vertrek ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten