zaterdag 11 februari 2012

School trip

Thomas is net terug van een school trip, voor hem was het de eerste keer dat hij 1 nachtje elders bleef slapen. Thomas kwam met een zeer goed humeur terug. Hij heeft het naar zijn zin gehad. Hij verteld echter zeer weinig, maar dit doet geen van onze kinderen. Vanmorgen ben ik met Thomas mee naar het voetballen geweest. Meestal gaat Gerlinde mee, ik was de enige man die kwam kijken en zat tussen een stel kwebbelende vrouwen. Ze begonnen te klagen over allerlei zaken, op een gegeven moment ging het over films die men draait op school en ook in de bus van en naar de school trip. Ze vonden het onverantwoordelijk dat dergelijke bollywood film met dood en verderf aan de kinderen werd getoond. Toen we terug waren heb ik Thomas gevraagd wat hij van de film vond die in de bus werd vertoont. Hij zei: "Oh dat ging over hoe je mensen moest doden, maar ik kon het niet goed zien dus ik heb lekker naar buiten gekeken."Tja wat moet je hier nou mee, in ieder geval blij dat hij niet kon zien. Binnenkort maar met andere ouders bespreken en kijken of we de school duidelijk kunnen maken dat er bij bepaalde films een minimum leeftijd hoort.
Ik hoorde ook dat men op school met regelmaat kinderen laat wachten op hun vervoer in de library. Helaas geven ze de kinderen geen boek maar een film welke vaak niet geschikt is voor hun leeftijd, bijvoorbeeld Harry Potter 7 of pirats of the carabeen 3 voor kinderen van 6 jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten