vrijdag 6 april 2012

De Lift

Velen zullen bij het lezen van deze titel denken aan de film van Dick Maas. Jaren terug toen ik aan het studeren was op de HTS moest ik een verslag maken over de besturing die ik had ontworpen voor een Lift. Als grap had ik het verslag geschreven in de vorm van een film script. De titel was "De Lift". Als HTS'er weet je het verschil tussen fictie en realiteit erg goed. Je weet ook dat er beveiligingen in een lift besturing zitten welke ervoor zorgen dat de horror uit de film nooit werkelijkheid kan worden. In Amsterdam nam ik altijd de trap, om één of andere reden ga ik in India altijd met de lift. Misschien omdat het naar de derde is ipv de tweede verdieping, misschien omdat het trappenhuis er altijd uitzag als een openbaar toilet (is recent volledig overgeschilderd dus dit kan het ook niet zijn) of ben ik gewoon iets luier geworden. Met regelmaat dan gaat de deur net voor je neus dicht, ik steek dan meestal mijn voet even tussen de deur zodat de sensoren in de deur er voor zorgen dat de deur open gaat. Als ik dat doe dan zie ik de ogen bijna uit het hoofd van de Indiërs puilen. Maar ik ben niet de enige, zo af en toe doet een Indiër dit met zijn hand, echter ze doen dit zeer schichtig en met een razend snelle terug trekkende beweging.
Kwam ik gisteren thuis verteld Gerlinde tegen mij, weet je wat ik in de krant las: Er is gisteren een kind van 6 tussen de deuren van een lift gekomen, en het arme kind is 5 verdiepingen mee naar boven gesleurd. Het kind heeft het overleefd maar ligt met vele meervoudige botbreuken in het ziekenhuis.
Tja de volgende keer toch maar gewoon wachten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten