donderdag 26 april 2012

Hash


Gerlinde en ik nemen sinds een tijdje deel aan Hash events. Jullie hoeven niet te schrikken, we zijn niet aan de hasj of drugs.

The Hash House Harriers (abbreviated to HHH, H3, or referred to simply as Hashing) is an international group of non-competitive running, social and drinking clubs. An event organized by a club is known as a Hash or Hash Run, with participants calling themselvesHashers or Hares and Hounds.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hash_House_Harriers

We doen dus 1 keer in de 14 dagen een wandeling en drinken achteraf een biertje. Het is best grappig het wordt iedere keer bij iemand anders thuis georganiseerd. Je ziet dus steeds een ander deel van de stad. Ik heb tot nu toe twee keer mee gedaan, het was twee keer op dezelfde locatie. De deelnemers zijn een beetje terughoudend met het organiseren. Er wordt namelijk niet alleen een biertje gedronken maar er worden een aantal studentikoze handelingen verricht. Zoals de doop als je een keertje de wandeling organiseert.

Gerlinde en ik hebben ons aangemeld om de hash zondag over een week te organiseren. We gaan dus komend weekend maar eens op zoek naar een geschikte route. Ik weet de spel regels nog niet zo goed maar die gaat men mailen naar ons. Ik heb gehoord dat de wandeling/hardloop parcour 5 km is als je alles in 1 keer goed doet. Er moeten aan paar doodlopende sporen zijn, als je deze loopt dan wordt de tocht 8 km.

De eerste keer dat ik mee deed ben ik gaan hardlopen, ik kende de spelregels niet, ik loop harder dan alle deelnemers dus ik heballe doodlopende sporen tot aan het eind gevolgd en heb 8.5 km gelopen. Het is best grappig het parcour is uitgezet met krijt sporen. Als je een cirkel vindt dan moet je zoeken naar het juiste spoor. Een aantal lopen dood. en 1 is de goede. Gedurende het rennen wordt van je verwacht dat je roept On-On als je een spoor vindt. De rest kan je volgen. Als je aan het eind van een dood spoor bent dan moet je heel hard roepen Oooh Shit. Best bizar je bent in een publieke omgeving, mensen weten niet wat er gaande is en er lopen een stel gekken te schreeuwen, On-On en Ooh shit.

Volgend weekend wordt het even douchen na afloop met bloem en bier over ons uitgespreid. Het ritueel zal ons ook een naam geven die het daglicht niet mag verdragen. Ik moet hier nog wat subtiele hint voor verzinnen, best lastig.

Wat ook best bijzonder is dat ik nog nooit van deze organisatie had gehoord, en als je deelneemt dan zie je mensen uit diverse landen die ook in al die landen hebben deelgenomen aan hash events.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten