zaterdag 8 december 2012

Hardlopen

Afgelopen zondag halve marathon gedaan, ik was helemaal in een soort jubel stemming zo lekker dit ging. Mijn schema voor de voledige marathon in Mumbai is nu over gegaan naar de intensieve periode. In dat schema stond natuurlijk niet dat je een halve marathon tussen door moest doen. een trainingsmaatje had de halve marathon overgeslagen omdat het niet in zijn schema past. Nou ik moet zeggen ik heb het de hele week al zwaar met mijn trainingen, wellicht heeft dat harde lopen er toch iets meer ingehakt dan dat ik van te voren had bedacht. Dinsdag was er een herstel training, normaal heb ik altijd moeite om me in te houden zodat het een herstel training wordt en niet een intensieve training, maar afgelopen dinsdag ging het langzame lopen vanzelf. Donderdag stond er een vaart spel op het programma, het kenmerk van een vaartspel is dat je je lichaam verrast door een heuveltje te nemen, of een onbekend stuk hard te lopen. Het ging wel lekker alleen was de afstand iets langer dan dat ik had ingeschat, dus de laatste 4 km voelde het als pap in mijn benen. Gisteren stond er een tempo 1 op het programma, normaal is dat heerlijk relaxed, mijn hartslag band is weg en ik loop nu dus op snelheid ipv hartslag. Beetje kijken hoe hard ik ongeveer ging voordat ik de band kwijt was. Als ik even niet oplette zakte mijn snelheid, dit heb ik de afgelopen tijd niet gehad met tempo1, over het algemeen is het inhouden inhouden en nog eens inhouden. Ik heb een nieuwe band bestelt, ik kijk ernaar uit dat Claas en Anneke hem meenemen begin Januari. Vandaag was het tempo 2, ik kon mijn snelheid niet vinden dan te hard dan weer te langzaam, over het algemeen was de snelheid wel goed. Thomas is vanmorgen met me meegefietst, hij heeft me wel dertig keer gevraagd hoe ver het nog was, en waarom ik dit deed. Tja leg dat maar eens uit. Morgen staat er een lange op programma, ik ben benieuwd hoe die gaat. Het wordt mijn langste afstand ooit die ik heb gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten