donderdag 27 december 2012

Pashan

Gisteren ben ik naar Pashan lake gefietst. Het is een prachtige plek om vogels te spotten. Bij aankomst zag ik dat men de dam had verhoogt en dat het water minstens 1 m hoger stond dan afgelopen keer. Daar waar vorige keer een prachtige monding was van een klein riviertje was nu alleen water. Men was nog steeds druk aan het bouwen, de mensen die er bezig waren groeten vriendelijk en vroegen hoe het met me ging. Een stukje verder heb ik de fiets geparkeerd en ben over de nieuwe kade gewandeld, de vogels waren niet verdwenen, ze zaten op de nieuwe kade en het kleine stukje land erachter wat ook deels onder water stond. Ik zag als eerste een paar Herons, Ibis, en aalscholvers. Een stukje verder op de dam kwam ik nog een paar andere vogels tegen. Aan het eind van het dammetje ben ik gaan zitten, aan twee kanten water. Ik heb even goed gekeken of ik geen slangen zag voordat ik rustig kon gaan genieten. Aan een kant had ik watervogels, reigers in verschillende soorten een painted stork, dit is een soort ooievaar met een roze kont. De aalscholvers zaten zich op te warmen aan de zon. Ik vond de temperatuur ook erg aangenaam, niet te heet en niet te koud. Foto's maken van de watervogels was lastig omdat het tegen de zon in was. Daarentegen stond er aan de andere kant van het dammetje op een meter of acht een boom waar veel vogeltjes gingen zitten. Een kingfisher gebruikte de boom als uitval basis voor zijn vis jacht. Prachtig gezicht, het was een kleine kingfisher ik dacht dat het een jong was maar thuis zag ik dat het een ander soort was. Daarna kwam er in dezelfde boom een sunbird, nog zo'n vogel met fantastische kleuren. Het beestje was zo razend snel van tak naar tak om alle bloemetjes langs te gaan voor een beetje nektar.
 Small Blue King Fisher
 Loten's SunBird
 Small Blue King Fisher
Duikvlucht naar een visje
Het was weer tijd om naar huis te gaan, ik zit op de fiets en ben bijna bij de gate om het terein af te gaan. Ik zie een zwart witte kingfisher, dit is de tweede keer in mijn leven dat ik er een zie, Snel parkeer ik mijn fiets en pak ik mijn camera, het beestje staat prachtig stil boven het water te bidden. Ik heb de camera net scherp en ik hoor ineens een enorm gedonder en zie een enorme stof wolk. Het was een vracht auto die een wagen vol met stenen storte, op ongeveer 10 meter van me vandaan. Toen ik op keek waar de kingfisher was, zag ik slechts een blauwe lucht.

Toen ik thuis kwam ging Thomas creatief doen met mijn vogel foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten