zondag 30 december 2012

Aurangabad

Afgelopen vrijdag zijn we naar Aurangabad gereden. Dit ligt 240 kilometer ten Noord Oosten van Pune. De reis heeft 5 uur geduurd. We kwamen aan om 12:15 bij het hotel, we dachten even snel inchecken en lunchen zodat we om half twee naar Ellora konden rijden. Het inchecken duurde een uur, er was geen plek voor Santosh en later toch weer wel. Uiteindelijk heeft hij een deken gekregen zodat hij in de auto kon slapen. Ook had men onze residential permits nodig, dit is voor het eerst dat men hier na vraagt in een hotel, normaal is een copy van de visa voldoende. Gelukkig had ik mijn laptop met een scan van de RP bij me. Ik vroeg of er internet was zodat ik het kon mailen, de mevrouw achter de balie zei dat ze alleen een internet account kon afgeven als we een kamer hadden. Tja prachtige patstelling. Gelukkig zag ze zelf de onmogelijkheid in en heeft ons toch ingechecked zodat ik daarna de bestanden kon mailen. Na een snelle lunch naar Ellora gereden. In Ellora zijn grotten welke zijn uitgehouwen tussen de tweede en elfde eeuw. De oudste grotten zijn boeddhistisch, de latere grotten zijn hindoe tempels. Er zijn meer dan dertig grotten, dus we moesten een keuze maken welke te bezoeken.









Op zaterdag zijn we naar Ajanta gegaan, dit is een andere plek waar soortgelijke grotten zijn. Ajanta ligt op 90 km van Aurangabad dit is dus ongeveer 2,5 uur rijden. Het was erg druk we moesten het laatste stukje met een bus naar de ingang van de grotten. Er stond een rij van 150m, de zon stond lekker te branden, onze armen en nek begonnen al snel te kleuren. Het verschil met de grotten in Ellora is dat deze grotten zijn beschilderd, tevens waren er een paar grotten met een andere vorm, een soort kerkgewelf uitgehakt in de rotsen, ook in Ajanta zijn ongeveer 30 grotten. Er zitten ook mooie stenen in de rotsen we hebben nog een geode gekocht voor 50 Rupee.
Nadat we alle grotten hadden bekeken wilden onze kinderen nog een ommetje lopen langs de overkant zodat we een mooi panorama view zouden hebben. Bart is even naar boven gelopen voor een mooie foto.
Gerlinde en ik keken elkaar verbaasd aan toen de kinderen vroegen om een extra rondje lopen.




Deze grot was nog niet af, er was ook een monnik die het net zo leuk vond als onze kinderen om er op te klauteren.

Vandaag zijn we lekker bij het hotel gebleven, s'ochtend ben ik om 6:00 de deur uit gegaan om te rennen, er stond een lange training van 32 km op het programma. Het was donker, en ik werd met regelmaat verblind door de lichten van auto's best eng want je kan niet zien waar je je voeten neerzet. Daarna gezwommen met Thomas, het water was koud maar we hebben wel plezier gehad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten