zondag 2 december 2012

halve marathon van Pune


Gisteren aan Santosh gevraagd of hij tussen 5:20 en 5:30 uur bij me kon zijn om me op te halen. Vanochtend om 5:00 gaat mijn wekker, pfff dat is wel erg vroeg, ik sleur me naar de badkamer en probeer me wakker te krijgen. Snel een boterham smeren, die kan ik wel in de auto opeten, nog even naar de WC, nog een keer gecontroleerd heb ik alles bij me. Het is bijna 5:30 Santosh had gezegd dat het drie kwartier rijden was, en er stond nadrukkelijk in de brief als je je niet meldt voor 6:20 uur dat je gediskwalificeerd zou worden.
Waar is de poort sleutel, hij ligt niet op de vaste plaats, onrust. Hij eindelijk ik heb de sleutel, naar de poort, doe ik open zie ik Santosh niet. Snel weer naar binnen, Santosh bellen, 2 minutes Sir, OK dat valt mee. Santosh heeft het gevoel dat hij wat goed moet maken verhoogt de snelheid. Dan vraagt hij me hoe laat ik er moet zijn, ik zeg 6:20 uur, hij rijdt rustig verder. Om 5:45 zijn we op de plaats van bestemming, onrust was dus voor niets. Ik vraag aan diverse mensen waar ik het start bewijs moet inleveren, ik ontmoet een aardige man uit Bahrein, hij loopt ook te zoeken. Ik leg hem uit dat het in India altijd goed komt en dat je je niet druk moet maken over tijd. Beetje hypocriet als ik naar mezelf keek een uurtje terug. Het is 6:15 nog steeds geen plek waar je je briefje in kan leveren, ik moet naar de WC, ik weet als ik niet ga dan loop ik heel slecht. Er zijn geen dixies oid. de man uit Bahrein had me verteld dat hij in een hotel 2 min van de start verbleef. Het is 6:22 nog steeds geen plek om het start bewijs in te leveren, ik besluit op zoek te gaan naar een WC. Ik loop het hotel binnen, het was geen luxe hotel alleen kamer deuren geen WC deur. Ik besluit weer naar buiten te gaan, ik kom de man uit Bahrein tegen, ik vertel hem dat ik op zoek ben naar een WC, hij biedt de WC op zijn kamer aan, daarna kreeg ik nog een banaan van hem. Samen naar de start gelopen, het was 6:45 en opeens klinken er fluitjes en wordt de mensen massa in de start locatie gemanoeuvreerd. De mensen met fluitjes nemen ook de start bewijzen in ontvangst. Ik zie mede punerunning club mensen nog steeds met de start bewijzen rond lopen, ik vertel ze waar ze ze kunnen inleveren, nonchalant zeggen ze ach daar doen ze toch niks mee en ze leveren ze gewoon niet in. Pfff wat een stress voor niets. De race start volgens plan om 7:10. Het is altijd goed dat je een beetje op tijd opstaat als je wilt presteren, maar 2 uur en 10 minuten terwijl het 15 minuten van je huis is, is wel een beetje veel.
Daarna prachtige race gelopen en geƫindigd met een PR.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten