woensdag 19 december 2012

PC

Ik heb nog een oude PC staan, ik dacht laten we die aan Santosh geven, dan kan hij zijn zoon er mee laten werken. Vergroot misschien de kans op een succesvolle toekomst van die jongen.
Ik heb eergisteren tegen Santosh gezegd dat ik een computer voor hem had. Ik weet nog steeds niet of hij het begrepen heeft, hij zei ja maar het was redelijk uitdrukkingsloos. Hij zal het wel niet begrepen hebben. Ik ben gisteren begonnen om alle bestanden van ons te verwijderen. Alle programma's waar hij niets aan heeft.
Goed een paar uur later de PC nog even ge defragmenteert om hem weer iets sneller te maken. Het enige wat nog aangepast moest worden is de taal. Alles is in het Nederlands  dus ik bij landen instellingen Engels gekozen, op drie plaatsen gewijzigd maar alles nog steeds in Nederlands. Ik dag later maar eens op internet gezocht, ik vond een multillanguage pack wat geïnstalleerd moest worden. Goed dit ook geïnstalleerd  maar nog steeds alles in Nederlands. Nog maar eens een paar forums nagelezen, zie ik tot mijn grote spijt dat het omzetten van Nederlands naar engels niet mogelijk is voor XP home edition.
Tja ik heb dus een paar uur mijn best gedaan en uiteindelijk kan Santosh er helemaal niets mee.
Uiteindelijk deze blog maar op de PC geschreven, heb ik er zelf in ieder geval nog een keer van genoten/

2 opmerkingen:

  1. Ha Guus, je kan er ook even linux opzetten (ubuntu), direct in het Engels. Openoffice erbij en draaien maar. Kost niks en werkt perfect.
    Groetjes, Wicher

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is gelukt, ik hem een iso van XP gedownload en daarna er open office op gezet. Morgen komt Santosh hem ophalen.

    BeantwoordenVerwijderen