zaterdag 17 augustus 2013

Dakterras

Moeson is mooi, alles wordt weer schoon. Ik zie het als een soort grote schoonmaak van India. Alle stof wordt van de bomen gespoeld en van het dak. Alles is weer fris, de rivieren spoelen ook lekker door, helaas komen de vele plastic zakken in de zee en in de bomen langs de oever. Dit ziet er allemaal wat minder uit. Tja het moet toch ergens naar toe, zo blijft alle stof wat van de bladeren en het dak op ons dakterras liggen.
Tijd voor de hoge druk spuit.


Halverwege, even tijd om vooruit en achteruit te kijken, Wauw wat een verschil. Ik heb alle zooi met mijn voeten door het afvoerputje geschoven, bizar gevoel een soort lauwe prut. De warmte in de stenen van het dakterras hebben het water met afval opgewarmd.
 Klaar ben ik blij dat ik dit gedaan heb.

Gek eigenlijk het geeft een soort voorjaarsgevoel, misschien is dit ook wel het voorjaar van India, vogels broeden hun eieren in de nestjes, bloemen bloeien. De Indiase mensen zijn blij eb vrolijk van de regen. Wat dan weer raar is dat het volgende seizoen winter is. Je weet een paar maanden na de moeson wordt alles weer bruin, alles verdroogt er valt dan geen regen meer voor een periode van 8 maanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten