zaterdag 31 augustus 2013

Frisse blik

Gisteren had ik een afspraak op mijn werk met iemand. Tijdens en na het gesprek dacht ik waarom heb ik niet eerder met die man gesproken. Het was een Indiƫr die een aantal jaren in het midden-oosten had gewerkt. Zijn blik op zijn ex-collega's was aanzienlijk veranderd. Het friste wel even weer mijn geheugen op waarom ik ook alweer naar India was afgereisd. Ik realiseer me dat ik aan veel zaken iets heb proberen te veranderen. Dat er wellicht iets is veranderd, maar dat er nog een heel eind te gaan is. Het mooie van het gesprek dat we hadden is dat we allebei ervan overtuigd waren dat samenwerken hoofdzakelijk is te verbeteren als er vertrouwen is.
Dit was de uitkomst van 1 van mijn Root-Cause-Analysis, ik heb dit resultaat besproken en gepresenteerd aan midden-oosten en India. Ook de persoon waar ik mee sprak gaf aan dat zelfs na vele jaren voor het midden oosten team en in het midden oosten hij niet in staat was om volledig vertrouwen te winnen.
Heerlijk als je zo'n open gesprek kan voeren met iemand. Ik heb in ieder geval zijn vertrouwen gewonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten