zondag 4 december 2011

telefoon en internet

Ik heb een week geleden een telefoonaansluiting aangevraagd. We hebben nl in ons huis geen netwerkservice om mobiel te bellen. Ben dus regelmatig onbereikbaar en zodra ik gebeld wordt dan spoedt ik mij naar buiten. Guus was laatst naar de sportschool en kwam om 21.30 terug, de buren hadden de gate al met het hangslot afgesloten en ik was onbereikbaar... vandaar toch de aanvraag voor de landline.
plan 2 van deze landline is om broadband internet aan te vragen, lekker snel internet zonder datalimiet zoals we nu hebben... halverwege de maand hebben we nog maar de helft vd snelheid en die was al niet snel hmmm. Nu biedt deze telefoonaanbieder een abonnement aan met 8Mbps en een datalimiet van 60 GB, dat klinkt goed.

Maar goed eerst die telefoon, alle papieren mee, paspoort pasfoto, huurovereenkomst, elektriciteitsrekening FRO papieren etc. en een aansluiting regelen.
Dat je betaald wat je belt is hier in India niet de gewoonte. Je moet dus vantevoren vertellen hoeveel gesprekken per maand je wil hebben. hmmm lastig nou doe de minste maar, meer dan 120 telefoongesprekken per maand zullen het wel niet worden.
Verder vroeg ik voor de zekerheid of er wel internationale gesprekken mogelijk zijn, nou nee!
Ik moet dan eerst laten zien dat ik kredietwaardig ben en 6 maanden Indiase bankgegevens overhandigen, hoezo privacy, jeetje ik heb nogmaar 2 maanden een account, mag mijn nederlandse account? antwoord NEE, maar je kunt een kaart kopen waarmee je internationaal kunt bellen. Nou dan dat maar.
Gistermiddag kwam er een mannetje van BSNL de telefoondraad vanaf de weg doortrekken naar het huis. Hij is er lang mee bezig geweest. Hij heeft een leentoestel achtergelaten voor t weekend en komt deze maandag ophalen. Er zit geen stekker aan de telefoon, er steken gewoon 2 draadjes in de telefooncontactdoos! Hoe Indiaas!
Daarna met mijn chauffeur op zoek naar een telefoon, zo eentje waar mee je met een kaart internationaal kan bellen. We zijn een paar uur op stap geweest en zo,n 10 winkels bezocht zonder succes.
's Avonds kwam mijn landlord even langs en vertelde ik van de zoektocht. Hij vertelde mij dat ik een kaart kan kopen voor international calls en dat daarop code's staan die je tevoren moet intoetsen. OOOOH ik kan dus een gewone telefoon kopen!!!
Nou heb ik vandaag weer wat te doen.

Ga maandagmorgen naar het kantoor om de internet connectie aan te vragen, ben benieuwd hoe dit gaat.
Wordt vervolgd...
Groetjes, Gerlinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten