vrijdag 2 december 2011

japan

Guus is in Japan, Sendai. Het gebied dat ik mrt 2011 door de Tsunami is verwoest. Er is een olieraffinaderij die binnenkort weer moet opstarten.
Hieronder de berichtgeving van zijn ervaringen via de mail die ik met jullie wil delen:
MAIL 1
Ik ben aangekomen in Sendai.
Men spreekt hier nauwelijks engels
 Mijn Telefoon heeft geen ontvangst.
 Van mijn Hotel kamer kan ik niet internationaal bellen.
 De stekker van mijn laptop past niet in het stop contact.
 Dus ik type even snel iets totdat mijn baterij op is.,

MAIL 2
onmogelijke opgave, scope is niet duidelijk, japanners doen alles wat de klant vraagt
 tijdens ons laatste skype poging is mijn vmware met een blue screen of dead overleden
 ik heb bij honeywell india internationaal bellen aan gevraagd,
 ik ga zo nog even skype proberen te redden
Op het werk is veel druk

MAIL 3
Ik heb vandaag mijn eerste aardbeving meegemaakt.
Niks ernstig of gevaarlijks maar toch een heel bijzondere ervaring.
Alles schud voor je gevoel wel een halve meter heen en weer.
Jappanners springen in de benen om de monitor vast te houden zodat
hij niet omvalt.
Deze basic instinct heb ik niet.
Het gaat goed met me, maak nog steeds lange dagen.
Morgen ook werken
mogen een half uur later op.
Hoera hoera.
We hebben het schedule denk ik onder controle.
Wel een cultural gap met jappanners, ook hun begrijp ik zo af en toe
niet. Ik zie dat australiers hier ook mee worstelen

Groetjes Gerlinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten