zondag 14 juli 2013

Tokyo


Ik moest werken en Gerlinde had tijd om leuke dingen te bezoeken. De eerste dag heeft ze kalm aan gedaan. Lekker gewandeld rond het hotel. Vanaf het hotel hadden we een mooi uitzicht over de baai. s’Avond hebben we een snelle hap genomen, het werd even in de magnetron opgepiept. Daarna naar bed want de energie was wel op na zo’n lange reis en dag werken. De dag daarna is Gerlinde naar een aantal tempels geweest. s’Avonds hebben we met mijn collega’s gegeten. Het bier , de sake en het eten was overvloedig. Het valt op dat japanners relatief stil zijn, maar s’avonds na wat Sake dan komen ze los.

De volgende ochtend voelde ik me niet helemaal fris, ik dacht sake, bier, later bleek dat ik een griepje heb opgelopen, waar ik nu behoorlijk last van heb. Na een dag werken heb ik samen met Gerlinde wat gegeten, dit ging even fout. Ik dacht een salade te bestellen, maar het waren gebakken varkens oren.

De laatste dag hadden Gerlinde en ik een dagje samen, als eerste om 5 uur vertrekken naar de vismarkt. Dit is de grootste vismarkt 27 hectare. Prachtig al die soorten vissen en andere waterdieren. 

Indrukwekkend hoe die man met een mes van ruim 1 meter een tonijn fileert.

Toen we terug waren hebben een city hopper genomen, zijn langs vele gebouwen gereden, zijn nog in de sky tower geweest. Er was op 340 m hoogte een glazen vloer, best grappig sta je op een doorzichtig stukje glas en daaronder 340m helemaal niets. Gerlinde wilde niet mee en bleef op 2 m afstand staan. Tokyo is zo modern, het is een complete cultuur schok als je India gewend bent. Het is schoon, het is strak, WC brillen hebben een fan tegen de geur, mono rails, etc.


Vlak bij ons Hotel was een cruise schip, als je in Japanse kleding verschijnt krijg je korting, het was dus iedere avond een enorme verkleedpartij. Wel erg leuk.



We hadden trouwens een waanzinnig uitzicht vanuit ons hotel. Vanaf het Honeywell gebouw heb je trouwens hetzelfde uitzicht, dit staat namelijk 50m verderop. Ik denk dat dit het Honeywell kantoor is met het mooiste uitzicht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten