dinsdag 2 juli 2013

Duiken

Gisteren zijn Thomas, Gerlinde en ik naar de duikschool geweest. Bart en Anne-Marie zagen het duiken niet zitten. Eerst moesten we lange lijsten invullen mbt onze persoonlijke gegevens en gezondheid. Ik gaf aan dat ik een probleem heb met mijn rechter oor. Men vond het verstandig om een dokter te bezoeken voordat ik ga duiken. Het was tijd voor de theorie les. Alle tekens voor het communiceren onder water doorgenomen. Apparatuur bekeken, hoe het vest op te blazen en te ontluchten. Daarna was het tijd om de spullen te passen en voor te bereiden. Gelukkig hadden we hulp van iemand om de flessen op een karretje te vervoeren naar de zee. De flessen in het water getild en op de rug gedaan. Ik was als eerste aan de beurt zodat ik naar de huisarts zou kunnen terwijl Thomas en Gerlinde de oefeningen deden. Na de eerste stap ademen door het mondstuk ging de rest vanzelf. Mondstuk in en uit onder water, los laten en weer terug zoeken en dan weer in je mond. Wisselen met het mondstuk van de instructrische en het masker half vol laten lopen en weer leeg blazen. Tot slot een rondje zwemmen onder water. Ik was klaar en ben op blote voeten met die zware fles op mijn rug over de scherpe steentjes terug gelopen naar de duikschool. Bij de huisarts bleek dat het niet verstandig was dat ik diep ga duiken, tja dat was even een tegenvaller. Terug bij het water zijn Thomas en Gerlinde nog bezig met de oefeningen. Thomas vind het onder water zwemmen OK maar de oefeningen zijn een stap te ver. Terug bij de duikschool hebben we besloten om de cursus te stoppen en vandaag gaan Gerlinde en Thomas een duik maken zonder alle oefeningen. Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten