maandag 29 augustus 2011

Indiaas accent

Vanmorgen zei Gerlinde tegen mij wil jij de landlord bellen. Iedere keer als ik hem aan de telefoon heb gehad weet ik achteraf eigenlijk niet wat ik heb afgesproken. Gelukkig stuurde Gerlinde me een mailtje waarin ze aangaf dat de landlord haar had gebeld en wat afspraken had bevestigd.
Ruim een week geleden heb ik telefoons aangevraagd voor ons hele gezin. Dit had nogal wat voeten in aarde. Ik moest 8 pasfoto's inleveren en 20 formulieren invullen met alle details van de abonnementen. Vandaag werd ik opgebeld door een Airtel medewerker, hij wilde mijn naam weten, adres, alternatief telefoon nummer en mijn email adres. Het was ontzettend lastig om deze vragen te beantwoorden omdat we op de formulieren van vorige week diverse zaken hadden ingevuld. Ik heb namelijk nog geen adres en ook geen alternatief telefoon nummer. Waarom deze man alles bevestigd wilde hebben snap ik ook niet zo goed. Nadat alle vorige vragen fout had beantwoord begon hij alle details van de 5 pagina's in een moordend tempo voor te lezen met een lastig indiaas accent. Zo af en toe viel er een stilte. Dan hoorde ik "oke mista xang". waarop ik maar bevestigend OK zei. Bij een volgende stilte had ik het gevoel dat hij me extra diensten aan het aansmeren was. Vanaf dat moment heb ik na iedere stilte met "OK mista xang" maar NO gezegd. Uiteindelijk ronde hij het gesprek af en dankte me hartelijk voor het gesprek waarbij hij toch mijn volledige naam noemde.
Toen ik thuis kwam en dit aan Gerlinde vertelde zei ze dat haar hetzelfde was overkomen en dat ze halverwege het gesprek de hoorn maar op de haak had gegooid.
Ik ben benieuwd of de kinderen morgen een telefoontje krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten