woensdag 24 augustus 2011

vaatwasmachine

We wonen in een apartementen hotel en hebben een mooie keuken met magnetron, oven, wasmachine en ook een vaatwasser. Toen ik vroeg om vaatwasmiddel kreeg ik een flesje met gel, vaatwas gedraaid en je raadt het al.... het schuim kwam overal uit. De hele avond bezig geweest met schuim eruit scheppen en nogmaals spoelprogramma draaien. De eerste 2 supermarkten die ik bezocht kon ik geen vaatwasmiddel vinden, in de 3e gelukkig wel.
Gisteren kwam housecleaning met 4 man tegelijk bedden opmaken en schoonmaken. Ik hoorde gerinkel van borden en glazen... de schoonmaker was alles uit de vaatwasmachine aan het halen om het met de hand af te wassen.  Toen ik hem liet zien dat ik speciaal vaatwas tabletten gekocht had snapte hij het (dacht ik) en pakte hij de vaatwasser weer in.
Later zag ik dat hij niets op de kop in de vaatwasser had gezet. Kennelijk is de vaatwasser hier in India bedoeld om je vaat op te ruimen zodat je servents dit weer later met de hand af kunnen wassen.
Ik moet nog veel leren!
Groetjes, Gerlinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten