zondag 16 juni 2013

St Crispin

We hadden vanmorgen een hardloopwedstrijd voor een goed doel. Het Goede doel was het weeshuis St Crispin dat zich vooral richt op meisjes. Dit doel zette me er toe om er toch naar toe te gaan. Je zult je afvragen waarom heeft Guus die extra prikkel nodig. Het volgende was het geval. Ik heb afgelopen weken extreem veel lopen zweten, wat er toe heeft geleid dat mijn schoenen zo ontzettend stonken, dat ik mijn handen de laatste week ging wassen na het veterstrikken. Ik had Gerlinde gevraagd om mijn schoenen in de was machine te stoppen. Toen ik gister ochtend mijn schoenen aan wilde doen was de vorm er een beetje uit, toen ik ging rennen voelde ik wat irritatie bij mijn hak. Echter toen ik mijn schoenen uit deed had ik een blaar dik opgezwollen ter grootte van een rijksdaalder. Daarna hadden we een feestje Anders, Sherry, Andreas en   Yasmin gaan Pune verlaten, het was erg gezellig en ik heb voldoende bier gedronken. Je begrijpt nu wellicht waarom ik een extra prikkel nodig had om 4:45 uur s'ochtend om mijn bed uit te rollen en een 21 km run te beginnen. Ik heb de blaar ingetaped en ben op de fiets gestapt naar St Crispin. De monsoon is in volle gang, het heeft non-stop geregend vanaf gistermiddag. Ik had op de fiets moeite om te kijken omdat er zoveel water in mijn ogen kwam. Gelukkig zag ik nog wel een riool put deksel wat omhoog was gekomen en waar een grote hoeveelheid water uitstroomde. Ik was mooi op tijd voor de race. Het weeshuis was nog in alle stilte, de kinderen sliepen denk ik nog. Nikil vroeg of ik de gezamenlijke warming-up wilde doen. Nou dat heb ik natuurlijk gedaan. Na het zingen van het volkslied en warming up hadden we nog 1 minuut om te starten, de startlijn was bedekt met 2 a 3 cm water, de run ging door een arm deel van Pune, ik vind dit altijd interessant om te zien, even later bij de rivier zie je veel mensen onder een zeiltje wonen in een grote modderpoel. Afval bergen geven een vreselijke stank, met een brug over de kolkende rivier. aan de overkant komt het water uit de straten spoelen en gaat over ons ren parcours. Met regelmaat tot de enkels in het water. Dit geeft een heorisch gevoel, nog een keer de rivier over en dan weer terug. Het parcours was 7 km dus dit heb ik 3 keer gedaan. Ik ben uiteindelijk tweede geworden terwijl ik een gemiddelde inspanning wilde doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten