zondag 30 juni 2013

Geo caching op Mauritius

Vandaag hebben Bart en ik een fiets gehuurd en hebben op de fiets een aantal caches gezocht.
Eerst wilde Anne-Marie ook mee, ik had een fiets verhuur gezien 600m van ons appartement, Bart, Anne-Marie en ik liepen er naar toe, toen we er waren zagen we dat hij gesloten was. Weer terug in het appartement zegt Bart tegen me: "waarom ga je niet naar de verhuur naast ons appartement." Goed ik daar naar toe en een paar fietsen gehuurd, Anne-Marie had inmiddels geen zin meer.
De fiets tocht ging langs de noord kust, waar we de eerste twee caches vonden.

Mooi gezicht hoe de Mauritiaanse gezinnen hun zondag doorbrengen onder een boom langs de kust.

Na deze twee caches aan zee moesten we 5 km naar het binnenland fietsen. De volgende cache lag niet langs het pad, ik twijfelde aan mijn horloge, we zijn toch maar het bos ingelopen, opeens zien we voor ons een enorm sterk web met een hele dikke spin, het lijf was ongeveer 2 cm en de poten ook. We wilde er omheen lopen maar daar was nog zo'n net. Voordat we bij de cache waren hebben we minstens 5 van deze spinnen gezien.

De volgende cache lag erg leuk verstopt, ik moest wel even mijn best doen.

Nadat we 5 caches hadden gevonden was het tijd voor Mc Donalds, we zijn met een sneltrein vaart naar Grand Baie gefietst en hebben daar de verbrande koolhydraten weer aangevuld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten