zondag 28 oktober 2012

Ishanya 20 km running

Vanochtend was het weer vroeg op. 4:45 stond de wekker, 5:00 uur in de auto, 5:15 inschrijven, warming up en instructies en dan om 6:00 uur van start. Ik ging van starts als derde, na een paar kilometer lag ik tweede, en nog een paar kilometer verder op lag ik op kop. Maar ja dan moet je nog 15 km, het voelde lekker, je gaat twijfelen ik ben toch niet weer te snel van start gegaan. Maar het gaat lekker, bij 10 km lag ik nog steeds op kop er was een keerpunt en ik zag dat ik ongeveer 100m voorsprong had op de tweede. Ik voelde me goed en verhoogde de snelheid, na een paar kilometer keek ik om en zag niemand meer. Na 17 kilometer werden mijn benen zwaar, hartslag was nog steeds acceptabel zo rond de 160. Maar mijn snelheid nam af, ik ben lekker doorgelopen, maar het ging niet soepel meer. Bij de gate van Ishanya gaf mijn horloge aan dat ik nog 1 km moest, ik dacht wellicht nog een extra rondje rond het winkelcentrum. Er kwam me iemand voorbij rennen met grote snelheid, ik twijfelde of het misschien een 10km loper was. Ik haakte niet aan ik dacht ik moet nog ruim 1 km dit is te veel. En 200m verder was de finish. De halve marathon was vandaag slechts 20 km. Net niet gewonnen. Toch een mooie tijd. 1 uur en 38 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten