zondag 23 september 2012

Pune University

Ik ga al een paar maanden s'ochtends vroeg een paar rondjes rennen bij Pune University. Toen ik vanochtend terug kwam ben ik samen met Gerlinde naar de University gefietst. We hebben genoten van de prachtige bloemenperken. Ik ren hier iedere week langs, maar kijk blijkbaar altijd de andere kant op want ik had het nog nooit gezien.

Bij de back-gate van het universiteits terrein zijn we afgestapt en en hebben gewandeld door de botanische tuin. Het is niet een botanische tuin zoals we uit Nederland kennen, waar op een klein oppervlak vele soorten planten zijn. Nee dit is een uitgestrekt gebied waar voedsel wordt verbouwd, wel veel soorten en een oase van rust in de stad. Aan het eind van de botanische tuin kwamen we bij de rivier die door de stad loopt. Er staan mooie grote bomen, en toen we omhoog keken zagen we vleermuizen hangen. Het waren de grote die iedere avond over ons huis trekken.



Daarna zijn we terug gelopen, we kwamen nog een groep papagaaien tegen, maar tegen de tijd dat ik mijn foto toestel gereed had waren ze al luidkeels schreeuwend weg gevlogen. Wel jammer 1 van de vogels zat zo dicht bij en goed in het zicht. Het fiets tochtje naar huis was vrij pittig van we moesten tegen de heuvel op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten