zondag 16 september 2012

Spelling

Op mijn werk heb ik dagelijks discussies met diverse mensen hoe we eraan kunnen werken dat medewerkers meer accuraat werken. Hoe krijg je nou voor elkaar dat een IndiĆ«r net zo'n pietje precies wordt als ik. Geen genoegen nemen met: "het is bijna goed.".
Vanochtend tijdens het hardlopen had een gesprek met Craig, een lotgenoot, probeert ook iets te veranderen in India. We kwamen tot de conclusie dat misschien een cijfer op hun werk wel eens zou kunnen werken. Men is uitermate streberig als het erom gaat wie de beste is. Nou komende week hier maar eens over nadenken en een voorstel doen, eens kijken hoe men hier op reageert.
Thomas had afgelopen week huiswerk, het ging om spelling, 16 woordjes leren uitspreken en foutloos opschrijven in het dictee. Hij heeft natuurlijk onze hulp nodig, en op deze manier wordt ook onze woordenschat uitgebreid. Afgelopen week stond er een woord in dat we niet kenden: baffel, ik op internet gezocht en vond slechts baffle. Dit betekend zoiets als in verwarring. Tja in verwarring was ik want het woord Baffel kon ik niet vinden. Uiteindelijk maar een mail naar de juf gestuurd. Komt ze terug met een mailtje Ooh sorry ik heb een foutje gemaakt het moet baffle zijn. Dan denk je toch krijg nou wat. Dit is de juf die spelling geeft.
Moet ik hier nou ook nog een reward systeem in gaan voeren: :"de juf van de maand met de minste fouten".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten