maandag 4 maart 2013

Een gewone maandag

Ik kom zoals gewoonlijk als eerste op kantoor. Vanochtend stond er nog iemand bij de receptie, bezig met het registreren om naar binnen te mogen. Ik gedraag me als een volleerd Indier door mijn tas voor de mevrouw te plaatsen en de bewaker mijn laptop te laten zien, hij knikt en ik loop verder. Gek dat je dit soort gewoontes overneemt, terwijl ik me er dood aan erger als men het bij mij doet.
Daarna aan de slag, voor je het weet is het tijd om te lunchen. Ik vertel van Anne-marie's avonturen in de himalaya. Ik vertel van de aap die in haar tent was gekropen, en dat anne marie verstijfde, ach het meisje is in huis al bang voor zo'n ieniemieni spinnetje. Vervolgens vertelde me een collega dat hij bij rajmachi was geweest waar de apen uit de boom springen om je tas af te pakken. Laat ik nou heel toevallig hebben afgesproken om van Lonavala naar rajmashi te rennen, om daar gezellig te pick nicken. Nou ik ben gewaarschuwd en zal mijn boterhammen maar goed vasthouden. Ik moet er niet aan denken om 15km terug te moeten lopen met een lege maag.
Na de lunch had ik nog een meeting en kort daarna was het al weer tijd om naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten