vrijdag 8 maart 2013

Geel Vogeltje

Vanochtend zat ik met Gerlinde een kopje koffie te drinken. Kinderen waren naar school en Santosh was er nog niet. Lekker even buiten zitten met uitzicht op onze nieuwe handkar.
Opeens hoor ik een vogel welke ik nog niet ken, het klonk als een van de vele koekkoek achtige geluiden, maar net iets anders. Ik pak de camera en ga naar het dakterras, bij de laatste trede hoor ik hem nog een keer roepen. Voorzichtig steek ik mijn hoofd langs de deur. Het geluid is verdwenen. Ik ga nog even zitten en opeens zie ik een klein geel vogeltje. Deze had ik nog niet eerder gezien. Ik wilde hem op de foto zetten maar het beestje was razend snel, hup van tak naar tak. En iedere keer had ik een mooie takkenbos op de foto staan. Bij poging twintig had ik een paar koppen en staarten. Nog even volhouden, Santosh belt aan, ik geef mezelf nog een paar minuten en ja toen lukte het om het vogeltje een paar keer op de foto te zetten, bijna scherp.


Bij het terug kijken vanavond kom ik erachter dat ik twee verschillende vogeltjes op de foto heb gezet. 1 mannetje en 1 vrouwtje. Zie hieronder het resultaat van meneer en mevrouw IORA, het gele kopje is het vrouwtje en het zwarte kopje het mannetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten