zaterdag 16 maart 2013

Regen in Maart

In India regent het niet vaak in de zomermaanden Maart - Mei. Vannacht was er een flinke onweersbui. Vanmorgen was het erg beklemmend, drukkend warm tijdens mijn rondje rennen. Zodra ik terug was heb ik het terras schoongemaakt, alle stof was van het dak en de bomen gespoeld op het terras. Het was 1 modderpoel. s'middag ben ik gaan wandelen, er vielen weer wat regen druppels, zodra ik Banerroad was overgestoken was het genieten van de eucalyptus geur die werd verspreid doordat de bomen een beetje vochtig waren, heerlijk die geur. De vogeltjes vloten, ze waren zichtbaar aan het genieten van de spontane onverwachte verkoeling. Ik zag in de verte een paar witte vogels toen ik er heen liep kwam ik een verrassend stukje tegen. Er was iets van een waterzuivering, wat de grond erom heen vochtig maakte en dit trekt leven aan. Ik ben gaan zitten en heb vogel foto's gemaakt.
Black Shouldered Kite


Greater Coucal

 Black Shouldered Kite

s'Ochtend hoor ik de greater Coucal, luid met een diep geluid KoeKoeKoe roepen. Bart wordt er soms wakker van, want het beest zit in de boom voor zijn raam. Ik wil hem al lang op de foto zetten. Vandaag zat hij er weer, ik ben boven op het dak geklommen om te kijken of ik hem op de foto kon zetten maar ik zag hem niet, ik ben een blokje omgelopen om te kijken of ik hem van die kant kon zien, maar helaas, ik zag ze een keer van 1 boom naar een andere vliegen, het waren er twee. Maar zodra ze stil zaten, waren ze niet te fotograferen, ergens in het midden van een boom achter de takken. Toen ik bij NCL was, 300m van ons huis waar ik alle bovenstaande foto's heb gemaakt kwam het Coucal paar even op bezoek. Dit maakte me erg blij. Eindelijk heb ik ze op een plaatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten