zaterdag 9 maart 2013

Lonavala - Rajmachi

Vanmorgen stond de wekker om 5:20 uur, Santosh zou me om 5:45 ophalen, hij was laat om 6 uur had ik met Nikil afgesproken bij FC road, Santosh kwam om 5:55 en even flink doorrijden en we waren om 1 minuut na zessen bij de FC Road. Ik had Nikil snel gevonden maar van de anderen was geen spoor te bekennen. We hebben even gebeld en afgesproken om elkaar bij Lonavala te ontmoeten. Aangekomen in Lonavala kreeg 1 van de renners een telefoontje dat zijn schoonmoeder was overleden, waarna een andere renner besloot om hem naar huis te brengen. We waren toen nog met 6, waarvan 2 al een ommetje hadden gemaakt van 20 km. Een groepsfoto van een paar fitte mannen en de run naar Rajmachi kon beginnen, Het was inmiddels bijna 8 uur. Ik had 2.5 liter water in mijn rugzak en nog een halve liter sportdrank. Samen met wat boterhammen en zonnebrand was het een flink gewicht. Dit is een nieuwe ervaring voor me rennen met bepakking. Een andere renner had slechts 1 liter water in de hand, na een eindje rennen, werd me duidelijk dat je halverwege wat kon kopen, ik dacht dat ik een overlevingspakket voor de hele dag moest meenemen. Zodra we Lonavala uit waren begon een pittige klim, waarna het uitzicht adembenemend was. Een stukje verder was de stuwdam en daarna kwamen we door een dorpje. Armoe troef, maar zoals altijd ziet het er allemaal heel vredig en te vreden uit. Toen ik dit tegen Nikil zei, gaf hij aan dat dit klopt maar dat er ook veel difterie en diarree heerst. Tja zo is er altijd een keerzijde.



Het pad ging vervolgens langs een stijle rots welke schaduw gaf. maar we realiseerden ons dat op de terugweg er geen schaduw zou zijn. Ik heb ontzettend genoten van het uitzicht, alle anderen hadden het erover dat je hier eigenlijk moest zijn tijdens de monsoon. Nou dan gaan we toch gewoon nog een keer. Na nog wat mooie weggetjes kwamen we uiteindelijk in het dorpje aan. We hebben daar thee en water gedronken, wat brokken krachtvoer met proteïnen uitgewisseld en daarna zijn we naar het lokale meertje gewandeld. We hebben overwogen om te gaan zwemmen, maar dit hebben we uiteindelijk niet gedaan. Er waren veel vrouwen bij het meertje de was aan het doen. Er stond nog een mooi tempeltje en de mannen van het dorp waren bezig met de voorbereiding van een festival. We besloten om terug te rennen, het was inmiddels 11 uur, het was warm, het alternatief zou zijn om naar het fort te klimmen, erg leuk maar wel heel erg warm. Op de terugweg besloten een aantal te gaan wandelen, ik rende met iemand door tot dat hij ook ging wandelen, toen ik met hem mee wilde wandelen gaf hij aan dat ik maar lekker door moest rennen. Dit heb ik nog enkele kilometers gedaan totdat ik zag dat mijn hartslag boven de 160 was, het ging redelijk berg op maar mijn tempo was niet hoog. Het zal de warmte wel zijn. Ik heb ook een paar kilometer gewandeld, door het dorpje om wat foto's te maken. Daarna ben ik weer verder gerend terug naar de auto. Het was 1 uur, mijn horloge gaf aan dat ik bijna 4 uur had gelopen, dit is langer als de marathon in Mumbai. Afstand was 29 km. Ik heb een halfuur gewacht waarna de tweede aankwam. Terwijl ik zat te wachten heb ik nog even in Lonavala gewandeld om wat water te kopen en een paar leuke foto's te maken.



We hebben de anderen even gebeld en zijn ze tegemoet gereden en hebben lekker wat gegeten bij een restaurant in Lonavala. Het was heel gezellig, ik kijk terug op een prachtige dag in de natuur. Thuis aangekomen om 5 uur gaf de thermometer 31 graden aan in de schaduw. Tja het was dus echt warm in de brandende zon. Ik heb 4 liter water gedronken tijdens het rennen, nadien nog twee liter, zonder dat ik hoefde te plassen dit geeft aan dat ik lekker heb lopen zweten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten