zondag 4 maart 2012

Kingfisher

Ik ben vanochtend naar de rivier gefietst, we hadden gisteren een kingfisher gezien welke ik op de foto wilde zetten. Eerst stond ik op de brug, ik zag ze niet, toen naar de overkant, ik zag ze ook niet. Er stopte een auto midden op de brug vlak achter me. Ik had de camera nog in de aanslag, en ja hoor mevrouw haalt een grote zak afval en gooit het over de railing.
Nog een beetje nadenkend: "dat doe je toch niet", stopt er weer een auto. en verricht dezelfde handeling
Ik herinner me een gesprek met Bart vorige week dat hij met een snoep papiertje in zijn hand rondliep tussen het vele zwerf vuil en het niet over zijn hart kon verkrijgen om het papiertje weg te gooien en het in zijn broekzak stopte. Hij vertelde dat hij hier een beetje een raar dubbel gevoel bij had.
Ik ben weer terug gegaan naar de overkant van de weg, waar ik zag dat er gelukkig ook mensen zijn die het er weer proberen uit te vissen.

Als het water dan weer schoon is dan kun je er de was doen.
Tja leuk dit alles maar ik heb mijn kingfisher nog steeds niet gevonden, opeens zie ik hem vliegen maar hij verdwijnt onder de brug. Ik zie een weggetje naar beneden lopen, ik besluit dit te volgen. Even later had ik spijt, de stank was vreselijk, ik besluit toch door te gaan, even de adem inhouden en ik ben bij de rivier. Het ruikt nog steeds niet fris, maar toch veel beter dan 25m terug. Daar zit een heel vriendelijke Indiase man, hij vertelt me dat de vogel op die draad dat dat een kingfisher is. Hij vertelt me te wachten tot hij in actie komt, tot hij gaat vissen. Het was werkelijk de moeite waard, ook al is het erg lastig om zo'n snel vogeltje vast te leggen met je foto toestel. 

Ik twee verschillende soorten gespot. Een zwart-witte en een blauw-bruine.



Ook nog een andere vogel gezien, die wellicht ook goed kan vissen.

Tot slot nog even een foto waar de realiteit is te zien, vissers vogels maar vooral veel afval. Als je onder de brug zit dan valt er iedere 5 minuten een zak met vuil naar beneden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten