maandag 5 maart 2012

Wat ruik ik toch?


Men is bezig met het vervangen van het elektriciteitsnet in onze society. Dit heeft tot gevolg dat de stroom nog vaker uitvalt dan normaal. Onze power back-up van het huis houdt het redelijk vol, maar niet alles is erop aangesloten. De wasmachine bijvoorbeeld niet, dit is ook wel logisch want die trekt natuurlijk veel te veel stroom. Gerlinde was afgelopen week met de was begonnen, ze had alvast drie stapels met wasgoed voor de machine neergelegd. Maar bij de eerste was viel de stroom uit, een dag later was er weer stroom, maar de eerste was had veel te lang in de machine gezeten en kon dus weer opnieuw gestart worden. Halverwege viel de stroom weer uit. Vanmorgen hebben we maar besloten om deze was zeik nat zonder te centrifugeren toch op te hangen. Met de huidige temperaturen buiten 30 graden is het geen enkel probleem om de was te drogen. Die drie andere stapels lagen er nog steeds, en er hing in de keuken een behoorlijk zure lucht. Ik moest denken aan de geur na een ergometer training op de roei als 20 pubers in een te kleine ruimte hun best hadden gedaan. Van avond kwam ik thuis en Gerlinde zei vol trots dat ze vandaag alle was had weggewerkt. Ik kwam echter in de keuken maar de zure puber lucht hing er nog steeds. Ik heb mijn neus in alle hoeken en gaten gestopt om te ontdekken waar het vandaag kwam. Ik kon het niet vinden, een moment later kwam Gerlinde met wat fruit aan wat ze vorige week had gekregen tijdens een bezoekje aan het dorpje waar ze hulp biedt met de soroptimisten. Ze hield het onder mijn neus en het was duidelijk waar het geurtje vandaag kwam.
Het (over rijpe) fruit met deze speciale geur heet: Guave.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten