dinsdag 27 maart 2012

Skiën

Ik heb me tijden zitten verheugen op dat lekkere weekend met mijn Nederlandse vrienden in de Alpen. Op weg naar Zwitserland begon ik me te realiseren dat het een lange reis is voor een paar dagen. Eenmaal op de bestemming aangekomen was ik dit al snel weer vergeten. Bij ieder onderwerp wat werd aangeboord dacht ik dit gaat in India anders. Ik heb dit natuurlijk verteld, ik hoop dat ze mannen hier niet een moe van zijn geworden. Ik herinner me dat ik een jaar geleden in Nederland mensen ontmoete die lang in het buitenland hadden gewoond. Bij alles wat ter tafel kwam vertelden ze over hoe anders het in hun land was. Ik was hier na 30 minuten spuug zat van. Tja en dan zit je zelf in dit schuitje, maar je wilt natuurlijk erg graag je belevenissen delen. Ik heb niet het gevoel dat ik de mannen heb verveeld, maar ja je weet maar nooit. Al hoe wel denk ik dat ze me wel een hint hadden gegeven. Het is laat in het seizoen om te gaan skiën, er lag gelukkig voldoende sneeuw. s'Ochtends was de sneeuw hard bevroren, daarna was het een paar uur perfect waarna het aan het eind van de dag een beetje papperig werd. Bij de laatste afdaling kwam je een warme föhn uit het dal tegemoet. Dit was voor mij wel lekker, want van 30+ naar 0- is wel een groot verschil.
Het was voor het eerst dat we samen gingen skiën, na de eerste afdaling was duidelijk dat we redelijk op hetzelfde niveau zaten. Het was ook uitzonderlijk rustig op de piste. We begonnen vroeg en gingen door tot de laatste lift. Kortom we hebben vele kilometers gemaakt. De spierpijn nam gedurende de dagen toe. Helemaal nadat ik een redelijke klap in mijn lichaam kreeg doordat ik iets te hard door een rivierbedding ging.
Wicher zei tegen mij hier moet je langzaam door gaan. Wicher ging eerst, daarna Juriaan, beiden moesten aan de overkant naar boven klauteren, waarna ik besloot iets harder door dit dalletje te gaan. Het was alsof de overkant een muur was waar ik tegen op botste, ik gleed daarna wel door tot boven. De spieren in mijn nek en rug verkrampten. Waarna Wicher zei heb je me niet gehoord, ik heb hier een paar jaar geleden mijn arm gebroken. Ik heb dus maar weer geluk gehad, dat ik slechts een beetje spierpijn heb. s'Avonds hebben we lekkere maaltijden gemaakt, ik heb weer vlees gegeten voor de komende weken. Onder het genot van een biertje een beetje bijpraten en daarna lekker slapen, want de energie is wel op na zulke inspannende dagen.

3 opmerkingen:

  1. Tot vervelens toe...
    Geintje, ik vond het leuk om te horen, hou wel van die verhalen over cultuurverschillen. Geeft je ook weer een ander perspectief op het gezeur in Nederland.
    Was er gezellig dat je er was! Top weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Guus, leuk verhaal. En nee, je hebt ons niet verveeld met de verhalen over India. Anders hadden we dat zeker gezegd, op de directe manier waarop wij Hollandsche mannen communiceren.
    Leuk om via de verhalen (en Skype) een beeld van jullie leven in India te krijgen.
    Succes met de hitte!
    Groeten, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen