zaterdag 3 maart 2012

Tjoem Tjoem


Met grote regelmaat horen we op zaterdag ochtend als we een kopje koffie drinken op het dakterras Tjoem Tjoem Tjoem ..... Het geluid gaat gedurende een paar minuten door, dan stopt het en begint het weer. We hebben al een paar keer tegen elkaar gezegd, zou de eigenaar van dat apparaat nou niet horen dat er een storing is. Waarom doen ze hier niets aan. Hetzelfde heb ik op mijn werk iedere ochtend hoor ik gedurende een minuut een irritante piep. Deze stopt altijd na een serie, en ik heb me hier maar bij neergelegd dat dit erbij hoort. Maar op zaterdag ochtend wanneer je van een kopje koffie aan het genieten bent, en het fluiten van alle vogeltjes en eekhoorntjes. Ja ook eekhoorntjes maken een soort kwetter geluid nauwelijks van een vogel te onderscheiden..

Gisteren kwam Gerlinde thuis ze was naar de soroptimisten geweest en het dorpje bezocht waar ze hulp bieden. Gerlinde zei ik heb iets geleerd, weet je dat tjoem tjoem geluid dat is een vogel. Best gek we horen dus morgen te genieten van dat irritante getjoem, want het zijn immers de vrolijke leuke vogeltjes.

1 opmerking: