zaterdag 21 juli 2012

Found it

Een maand geleden hebben Thomas en ik een mooi gebied ontdekt dat twee en een halve kilometer van mijn huis ligt. We hebben daar een GeoCache gezocht maar niet gevonden. Ik dacht vandaag laat ik eens beginnen bij het start punt van de cache. Ik vraag Santosh of hij weet waar ARAI is, en hij zegt "Yes Sir No Problem". Vervolgens gaan we rijden, ik had de coördinaten alvast ingevuld en mijn horloge aangezet. Ik zie de afstand tot het startpunt vergroten, ik wacht nog even af en dan krijg ik door dat we met een grote boog om de heuvelrug heen rijden. Na 10 km rijden zijn we bijna bij het start punt. De weg gaat weer opzij, in de beschrijving stond dat we door de slums moeten, de pijl op mijn horloge zegt rechtdoor. Dus bij deze achterstandsbuurt stuur ik Santosh erin. Santosh mompelt nog iets van "ARAI other". De weg staat vol met brommers, we kunnen er nauwelijks tussendoor, totdat het echt niet meer gaat. We moeten keren een brommer staat in de weg, ik stap uit om de brommer die op stuurslot stond met een elegant rondje rond de auto te sturen terwijl Santhos zijn omkeer manoeuvre uitvoert.
Santosh probeert het eerst.

De andere weg welke Santosh had willen nemen was de goede. De wandeling kan beginnen. Ik had ook nog de coördinaten van een andere Cache meegenomen die op de route lag. Ik liep nog maar net en kwam de boswachter tegen, hij gaf me een hand en zei dat het goed was dat ik ging wandelen en dat ik goed moest oppassen. Ik zei "ja natuurlijk", maar even later dacht ik waar moet ik eigenlijk voor oppassen. Na 1 km heuvel op lopen kwam ik bij een tempel waar de eerste Cache verstopt lag. Ik vond een leeg doosje op de plaats van bestemming. Het uitzicht was mooi, het was ook groener dan een maand geleden.

Bij de muur rond de tempel vlogen twee vlinders om me heen, de twee waren om elkaar heen aan het dwarrelen. Uiteindelijk ging er 1 zitten voor een mooie foto.

Daarna liep ik verder naar de tweede Cache, dit is de cache welke ik de vorige keer niet kon vinden. Onderweg kwam ik een echtpaar tegen, die me vertelde over de tempel en de god die erbij hoorde. Over de plaatsen Kothrud, en Aundh welke elk aan een kant van de heuvel liggen. De man vertelde me ook dat ARAI het Indiase certificeringsbedrijf is voor auto's en tweewielers, ik dacht aha, vandaar dat Santosh het zo goed wist te vinden. Toen ik bijna bij de cache was zei ik tegen deze mensen dat ik even bij de Quarry wilde kijken zodat ik even alleen kon zoeken. Mijn Horloge gaf nu een plekje aan welke 10m van de vorige keer aflag. Geen wonder dat Thomas hem niet kon vinden. Onder een steen was de hint naast een boom en een kei. Ja dat is lekker zoeken in een bos dat vol ligt met keien en rotsen. Maar goed ik had hem vandaag in een keer. Ik houd niet van heen en weer lopen als ik aan het wandelen ben, dus ik dacht ik neem een ander paadje terug. Ik hem de begin coördinaten weer ingevuld en ben op zoek gegaan. Na een poos was ik van de berg in een woonwijk en 350m van de auto (Blauwe vierkant in tekening hieronder), er liep echter geen pad, ik dacht terug of doorgaan. Tja ik kies eigenlijk altijd voor doorgaan anders ben je weer een heen en weertje aan het doen, wat ik niet leuk vind. Ik heb nog even geprobeerd iets te vinden maar ik kwam een grote muur tegen. Na een paar kilometer lopen was ik 950m van de auto (Groene vierkantje), ik vond een weg welke door een sjieke wijk richting het bos ging, een heuvel op, weer een tempel, en na 300m de auto.
De wandeling werd zo opeens meer als een keer zolang. (6.4 km)


Voor details klik: Wandeling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten