vrijdag 20 juli 2012

Privacy

Ik kon in Nederland de Indiase elektriciteitsrekening niet on-line betalen, het is natuurlijk ook wel erg ver weg. De eerste keer liep de internet site vast en een paar dagen later bij de tweede poging bleek dat de uiterste betaal datum was verstreken en dan kun je alleen nog cash betalen bij een soort betaal winkeltje. Ik moest dus maar wachten tot ik terug was in India.

Ik stap gisteren in de auto om van kantoor naar huis te rijden. Zegt Santosh tegen mij "electricity Sir bill not paid". Ik vraag hem hoe zo dan. Hij herhaalt zijn opmerking. Vervolgens vertel ik hem dat ik afgelopen zaterdag net heb betaald. Zegt hij tegen mij "24000 Rupee is to much Sir". Ik denk krijg nou de klere hoe komt hij daar nou bij. Ik vraag hem of er mensen thuis waren van de electricity company. Waarop hij zegt "Yes Sir". Tja ik denk nou lekker die privacy hier. Niet iedereen hoeft te weten hoeveel betalingsachterstand ik heb. Ik had trouwens veel minder betaald afgelopen zaterdag. Begint Santosh weer, "too much Sir", tja vervolgens ga je hem ook nog een verklaring geven waarom mijn rekening hoger is dan zijn maandloon.
Kom ik thuis staat de landlord op me te wachten, en legt uit dat er iets mis moet zijn met de meter. Ik haal de rekeningen er bij van afgelopen maanden en het blijkt dat de afname is verdubbeld terwijl wij in Nederland waren. Nou dat zet je in ieder geval wel aan het denken. De landlord gaat een bezwaarschrift maken, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten