zondag 22 juli 2012

Mango

Ik heb van Gerlinde uit Nederland een mango ontpitter meegekregen. Gisteren heb ik een paar mango's gekocht om het apparaat maar eens uit te proberen. De eerste vraag die in me op kwam, eerst schillen of eerst ontpitten. Eerst ontpitten lukte niet, ik drukte de hele mango plat, dit komt wellicht dat de mango's in India rijp zijn in tegenstelling tot de mango's in Nederland. De mango's in Nederland zijn ook een keer zo groot. Dus de volgende vraag die in me op kwam, hoe kan de ontpitter nu langs de pit snijden als de mango's half zo groot zijn.
Goed de schil er dus maar eerst afhalen, ik heb hier in India ontdekt dat je de Mango makkelijker kan pellen als een sinaasappel dan schillen als een appel. De Mango gepeld, en toen door de ontpitter geduwd, met als gevolg dat ik een soort mango pulp overhield. Met nog heel veel vruchtvlees aan de pit, deze heb ik maar op de ouderwetse manier met vingers en mond opgegeten. Sap tot halverwege je wangen jammie.
Mango's groeien hier overal, ze vallen voor ons huis op de weg. Op de markt kun je mango's alleen per 12 kopen. Er zijn ook vele soorten Mango's, in de supermarkt waar ik de mango's heb gekocht lagen 3 soorten, ik heb de duurste maar genomen, ik dacht die zullen wel het lekkerst zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten