dinsdag 24 juli 2012

Negeren

Als ik aankom bij de gate van het kantoor van Honeywell dan staan daar minimaal 4 mensen bij de gate om alles in goede banen te leiden en om de veiligheid te waarborgen.
De eerste man die je tegen komt wijst je in de richting van 1 van de twee slagbomen. Santosh negeert de aanwijzing bijna altijd en neemt per definitie de andere gate dan de behulpzame man aangeeft.
Ik heb mijn pasje altijd nog in mijn tas zitten, ik houd er niet van om dat ding al onderweg om mijn nek te hangen. Gisterochtend kwam de bewaker even in de auto kijken of we wel een pasje hadden. Waarop Santosh 1 van de Indiase handbewegingen maakt van, "ach lazer toch op man ik kom hier elke dag". En vervolgens worden we gewoon doorgelaten.
Bij de receptie van Honeywell moet je altijd je laptop laten zien bij binnenkomst en bij vertrek. Een jaar geleden toen ik net in dienst was in India, vergat ik deze routine, gewoon omdat je er niet aan gewend bent om in mijn tas te laten kijken bij vertrek. De bewaker bij de receptie reageerde niet. Sindsdien loop ik iedere dag gewoon uit kantoor zonder dat men in mijn tas kijkt of ik mijn laptop wel meeneem. Ze kijken naar je en reageren verder niet.
Het is zo'n fake security.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten