zaterdag 14 juli 2012

Geen Monsoon in Pune

Vandaag 2 spetters regen gehad. Luchtvochtigheid is wel wat hoger dan voor ons vertrek naar Nederland, de hygrometer in de kamer geeft 80% aan. Vanavond merkte ik dat het zout in de keuken ook aan het klonteren is, het is duidelijk te zien dat het een hygroscopisch werking heeft.
Verder loop ik de hele dag met het zweet op mijn voorhoofd, ik zit wellicht nog in het Nederlandse tempo van bewegen, temperatuur bij ons binnen is 27 graden.
De vierhoek in het midden van de meter geeft de comfort zone aan, de meter geeft dus aan dat het niet comfortabel is. Ik vind dit een stuk beter als de afgelopen zomer, nu hoeft in ieder geval de airconditioning niet continu aan.

Er zijn plaatsen in India waar het 4 keer zoveel regent als normaal, in Pune en omgeving is slechts 55mm gevallen dit is 165 mm minder dan normaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten