zaterdag 28 juli 2012

Lavasa

Ik ben vandaag naar Lavasa geweest. Santosh had tegen me gezegd dat het erg mooi was. De rit er naar toe was erg mooi, de weg terug ook. Het dorpje zelf was niks, Santosh vertelde me toen we er bijna waren dat het dorp drie jaar geleden was gebouwd. Af was het niet, ik heb me laten verleiden om de toeristische rondrit te maken in zo'n treintje, ik dacht misschien gaat dat langs leuke plekjes, maar helaas het ging van bouwput naar bouwput.
Bijna iedere dag staat in de krant dat er zo weinig regen valt, vandaag in de bergen viel volop regen.  Men maakt zich zorgen in Pune om de hoeveelheid drinkwater, dit moet uit de stuwmeren in de bergen komen. Er is inderdaad weinig water in de stuwmeren.
Op de weg terug kwamen we boeren tegen die in de regen op de rijstvelden aan het werk waren.



Op weg terug hebben natuurlijk op een lekkere Indiase rijstijl midden op de weg veel te dicht achter zo'n vrachtauto waarvan het vrachtruim bestaat uit een veel te grote container en de wielbasis is veel te klein.

Daarna kwamen we door een dorpje, dit is wel een heel Indiaas tafereel. 

Zoek plaatje, probeer eens te vinden:
  • Kluwen van draad in de electriciteitspaal
  • Indiase vrouwen
  • Brommer
  • Beschilderde vrachtauto tbv watervoorziening
  • Hond
  • klein winkeltje met zakjes chips welke als een slinger aan elkaar zitten
  • Ossen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten