vrijdag 4 mei 2012

Intuïtie

In Nederland was ik altijd een vraagbaak, voor allerlei computer dingetjes. Ik hielp mijn kinderen, schoonvader en collega's op het werk. Mijn intuïtie leidde me eigenlijk altijd naar een oplossing, nou is dit natuurlijk niet alleen intuïtie maar ook een beetje ervaring.

In India werkt mijn intuïtie niet, met als gevolg dat ik met regelmaat rare geluidjes maak. Aaargh, of ik sla mijn handen tegen mijn hoofd van frustratie. Vandaag heb ik een travel request proberen te maken via het web-portal self-service op mijn werk. Bij het derde veld liep ik vast, project nummer, tja ik heb geen project nummer, toen ik naar Japan moest kwam ik hier ook niet uit en is het me gelukt via een paar mensen het reisje geboekt te krijgen zonder deze rompslomp. Ik had toen achteraf als tip gekregen voer een 0 in. Maar ja het keuze menu gaf geen 0, als je search 0 in typt dan komt er een lijst met duizenden project nummers, dit duurt minuten voordat de lijst compleet is en vervolgens is er geen weg meer terug. Dus je kan weer opnieuw beginnen. AAARGH. Er staat een * voor dit veld, wat immers betekend verplicht, mag je niet overslaan. Dan maar aan een collega vragen, ooh dat moet je gewoon overslaan. Ik geef aan dat ik dat ook al had geprobeerd maar dat dan vervolgens de knop next niet werkt omdat er gegevens ontbreken. Tja toch maar overgeslagen, vervolgens kwam natuurlijk de foutmelding. Deze nogmaals goed gelezen en ja 0 moest ingevuld worden in een ander invoerveld. HeHe een window verder. Dit ook ingevuld en dan heb je het volgende keuze menu zonder keuzes. Via een paar mailtjes ben ik er achter gekomen dat ik natuurlijk eerst wat anders moest invullen voordat dit werkte. Help Help waar is mijn intuïtie die me altijd zo goed van pas kwam.

Dit is slechts een voorbeeld, internet bankieren is minstens zo'n groot drama, er zitten zoveel checks dubbel checks om het veilig te maken dat je sneller naar de bank kan fietsen om het cash te betalen. Internet bankieren kan trouwens alleen tijdens kantoor uren. Hoezo automatisering, zit er aan de andere kant iemand als een chat geit je gegevens real time te verwerken. Buiten kantoor uren moet je een betaling schedulen heb ik onlangs ontdekt, je scheduled hem dan gewoon tijdens kantoor uren en dan wordt het geaccepteerd. Hoezo omslachtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten