dinsdag 8 mei 2012

S.W.E.A.T

Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan een onderzoek. Er was een dokter overgekomen uit Mumbai. Hij is bezig met een onderzoek naar S.W.E.A.T ( Sweat, Water, Endurance And Training ). Het was heel simpel, je gaat op de weegschaal staan, je gaat een uur hardlopen en je gaat weer op de weegschaal staan. Die dokter maakt er een hele studie van. Als het goed is wordt ik over een poosje op de hoogte gebracht over de onderzoeksresultaten. Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat ik 1.6 liter zweet verlies in 1 uur. Ik zit me af te vragen hoe nauwkeurig het is want ik moest me nadien afdrogen maar ik had geen handdoek bij me. Ik heb zo'n natte bezweette handdoek van iemand anders gebruikt, erg droog werd ik er niet van. De dokter had veel verstand van sport, hij gaf aan dat het belangrijk is dat je niet te veel drinkt en ook niet te weinig. Hij schat op dit moment dat de ideale vocht inname ongeveer 75% is van wat je aan zweet verliest. Verder had hij een hoop praktische tips, je kon horen dat hij zelf ook een sporter was. Het was voor mij voor het eerst sinds tijden dat ik weer een uur heb gelopen, met mijn 11.2 km ben ik best tevreden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten